meer leads via je website
Online marketing: SEO en social media
Het begint bij je website!
..of specifieke salespage/landingspagina Laten we één ding voorop stellen: voordat je actief en consistent aan je social media wilt beginnen, moet je website (of specifieke salespage/landingspagina) eerst op orde zijn. Je kunt een heel strak social media plan hebben, maar als je website je bezoekers niet omzet in klanten omdat ze niet geïnteresseerd zijn, je website niet begrijpen, je website niet actueel is, ze niet kunnen vinden wat ze zoeken of je website oogt onprofessioneel ga je met social media ook weinig bereiken. En zolang je het totaalplaatje niet op orde hebt, kun je ook geen betrouwbare resultaten meten. Weet je niet of je website goed is? Dan kan je een gratis quickscan laten doen.Heb je nog geen website? Dan kun je ook direct contact opnemen om je website te laten aanpassen/maken. Bekijk hier wat ik wat betreft je website voor je kan betekenen.
Zie jij de noodzaak van een website (of landingspagina) nog niet zo, want je red je prima met social media? En kun jij genoeg redenen verzinnen waarom je het zonder website af zou kunnen? Lees dan deze blog maar even.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Heb je (eenmaal) een website dan is dit de volgende stap. Zorg dat je website vindbaar is op de relevante onderwerpen waarop jij gevonden wil worden. Potentiële klanten zoeken nog steeds voornamelijk via Google als ze een oplossing voor een probleem of een specifiek product of dienst in de buurt zoeken (= lokale SEO). Door goede SEO weet je letterlijk de juiste mensen te bereiken. Op social media kan je wel de juiste doelgroep bereiken, maar het kan best zijn dat die doelgroep op dat moment niets van jou hoeft. Uiteindelijk gaat de combinatie van goede SEO optimalisatie met een gedegen social media strategie je het beste helpen aan nieuwe klanten.
Diensten
Werkwijze
Blogs
Veelgestelde vragen
Herken je dit?
- MIk krijg via mijn website en social media geen tot weinig klanten
- MIk moet meer met social media doen, maar heb geen tijd
- MIk zou niet weten wat ik op social media moet plaatsen
- MMijn social media is een blok aan mijn been, maar ik heb het wel nodig
- MIk doe maar wat op social media. Ik plaats gewoon iets en zie wel wat er uit komt, maar dat is altijd maar weinig
..maar je wilt graag:
- Nmeer bezoekers (en uiteindelijk klanten) via mijn website/social media
- Nminder/geen tijd besteden aan mijn social media
- Ninspiratie op de plank hebben om te posten
- Nhet leuker gaan vinden om te doen
- Nmet een plan en consistentie posten
- Nmeer effect zien van mijn werk (engagement/leads)
Online marketing diensten
Ik kan je helpen met:
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Hiermee maak ik je website optimaal vindbaar:
- NZoekwoorden onderzoek voor je blogs en/of pagina's
- NLokale SEO, gericht op de regio('s) waarin je opereert
- NGoogle Business profiel opzetten
- NBacklink building (alleen in combinatie met bovenstaande)
Deze SEO technieken zitten al bij je website in*:
- NGoede meta titels
- NGoede meta omschrijvingen
- NGoede url
- NGeoptimaliseerde afbeeldingen
- NTekstuele opbouw met H1 t/m H6 (sub)kopjes, dikgedrukte/schuingedrukte stukjes, interne links, opsommingen en minimaal 1 passende afbeelding, video of illustratie.
*mits ik je website niet langer dan 3 jaar geleden gemaakt heb.
Social media & adverteren
Social media inspiratie abonnement
Je hebt geen inspiratie, je weet niet wat je dan moet posten en je hebt geen idee wat je doelgroep interesseert, maar je wil wel graag zelf de regie houden over je social media profielen. Dat kan. Ik heb daar een Social Media Inspiratie Abonnement voor. Dat houdt in:
- LAnalyse van je profielen, huidige stand van zaken en aanbevelingen daarvoor
- LStrategische planning specifiek voor jou
- LMaandelijks 30 inspiratie onderwerpen gericht op jouw branche inclusief foto suggesties
- LMaandelijks inhaakkalender
- LMaandelijks ideeën voor je Instagram reels, stories en/of TikToks
- LKant-en-klare Canva templates bij jouw huisstijl/branding
- LAnalyse van je data en tips om aanpassingen te doen aan je strategie
- LExclusieve tips & trucs over Canva, branding, hashtag do's & don'ts, adverteren, ChatGPT en nog veel meer.
Nu voor €39,- per maand
Normaal €89 per maand
Social media beheer abonnement
Je ziet de noodzaak er wel van in, maar je wilt je social media eigenlijk uitbesteden, want het is niet jouw ding of het kost je te veel tijd. Het Social Media Beheer Abonnement houdt in:
- LAnalyse van je profielen, huidige stand van zaken en het doorvoeren van aanpassingen
- LBeheer voor 2 tot 5 platformen
- LContent creatie voor 2 posts per maand tot 5 per week
- LTemplates in Canva
- LAdverteren en/of organisch posten
- LMogelijkheid voor communitybeheer. Ik onderhoud dan interacties en bouw duurzame relaties op met jouw publiek
- LAanleveren van ideeën en content mogelijk, maar niet nodig
- LGoedkeuring en inzage in de content kalender door jou
- LBeslissingen en zonodig bijschaven op basis van je data
E-mailmarketing & leadmagnets
Je hebt vast wel eens de uitspraak “The Money Is In The List” gehoord. Je mailinglist is namelijk goud waard! Wil je graag op een leuke en effectieve manier leads verzamelen (niet: meld je aan op mijn nieuwsbrief), maar heb je geen idee hoe? Of heb je al wel een leadmagnet op de plank liggen, maar hoe breng je die nou aan de man/vrouw? Ik kan je helpen! Vraag een offerte aan of neem contact op.
Ik kan je (via externe professionals) ook helpen met:
Blog abonnementen
Omdat je niet overal expert in wil (en moet willen) zijn werk ik veel samen met tekstschrijvers die het bloggen voor je uit handen kunnen nemen.
Werkwijze
Hoe gaat zo’n online marketingstraject?
Gerelateerde blogs
Meer weten over online marketing?
Waarom en hoe moet ik bloggen?
Bloggen kan je in principe toepassen op elke website, in elke branche. Het enige wat je nodig hebt (en wat ook gelijk het lastigste is) is onderwerpen en tijd. Maar laten we beginnen met waarom je zou moeten bloggen. Ik heb 4 redenen voor je: Om je expertise over te...
Hoe kom ik aan e-mailadressen voor mijn mailinglist?
Dat het hebben van een lijst met emailadressen van potentieel geïnteresseerde klanten waardevol is, hoef ik je vast niet uit te leggen. De marketing-guru's zeggen niet voor niets "The money is in the list". Het is tenslotte een lijst met e-mailadressen van mensen of...
Waarom reviews verzamelen via Google Business?
Dat je goud in handen hebt als je (goede en waardevolle) reviews bezit, weten inmiddels alle ondernemers wel. Er zijn niet voor niets veel review websites zoals Trustpilot, Zoover, Tripadvisor en Eet.nu. Om uiteindelijk over te gaan tot aankoop hebben mensen nu...
Waarom Google Adwords helemaal niet zo heilig is
Google Adwords is een beetje als een mobiel hebben: Het is een ongeschreven regel, maar als je het niet hebt hoor je er eigenlijk niet bij. Maar waarom vindt iedereen Google Adwords zo heilig en is het echt zo zinvol/onmisbaar als men zegt? Tijd en geld Waarschijnlijk...
Veelgestelde vragen
Wat is online marketing
Online marketing is het online promoten van je producten en/of diensten. Het omvat dus alles waarmee je je website (en dus je bedrijf of merk) online kunt promoten en vindbaar/zichtbaar maken. Als je nieuwe website live is, zijn jij en ik de enige die weten dat hij live is. Tot dat je iets van online marketing gaat toepassen. Dan gaat het balletje langzaam rollen. Zonder online marketing zul je dus geen klanten via je website krijgen. Online marketing en webdesign kennen wel wat overlap. Onder online marketing valt:
- Posten op social media (organisch)
- Adverteren op social media (betaald)
- Zoekmachine optimalisatie (SEO)
- Adverteren op Google
- E-mailmarketing
- Content-marketing (bloggen, evenementen, video’s, podcasts)
- Analyse van de statistieken achter je website en social media activiteiten
Moet ik offline of online marketing inzetten?
Online marketing is nodig om je bedrijf, diensten of producten online kenbaar te maken aan de wereld. Als je in het pre-internet tijdperk een bedrijf startte, had je een bord in de tuin of voor je pand om kenbaar te maken dat dit je locatie is, dat je daar bent. Het was dan nodig om te adverteren in allerlei kranten of in een tijdschrijft of vakblad. Je stuurde een persbericht de wereld in, je hing op een relevante plek een poster op, misschien een abri-poster in een bushokje, je sponsorde een evenement of je ging flyeren. Nou zijn die “offline” marketing kanalen nog steeds wel goed om te gebruiken en de combinatie van offline en online maakt je strategie ook sterk, maar met de komst van “online” is het bereiken van precies jouw doelgroep wel een stuk makkelijker geworden.
Welke online kanalen je gaat inzetten is afhankelijk van je branche, je niche en je doelgroep. Zeker wat betreft social media. Is je doelgroep relatief jong, dan kan je niet zonder TikTok, Instagram en misschien Snapchat. Facebook en LinkedIn hebben dan minder effect. Heb je veelal ondernemers als doelgroep? Dan moet je LinkedIn zeker proberen. En daarnaast Instagram.
Zeker SEO is toepasbaar voor elk bedrijf en is daarmee de meest duurzame en stabiele manier van online marketing. Heb je door middel van SEO een goede vindbaarheid opgebouwd dan pluk je daar lang de vruchten van.
Wat zijn de kosten?
Dit is helaas van te voren niet concreet aan te geven. Alles is maatwerk en afhankelijk van allerlei factoren. Je kunt uiteraard wel altijd een vrijblijvende offerte aanvragen.