de basis van je bedrijf/merk

Branding, logo en huisstijlontwikkeling

Het begint allemaal bij je branding. Wat wil je uitstralen, waar sta je voor. Uiteindelijk word je herkent aan je branding en is je logo daar een groot onderdeel van. Potentiele klanten zien je logo of een deel van je huisstijl en weten in één oogopslag dat jij dat bent.

Veel ondernemers, starters en gevorderden, slaan de kans om eens even goed te gaan zitten voor hun branding over. Je moet er immers wel even voor gaan zitten. En tijd is schaars in ondernemersland. Ze denken vaak “we zien eerst wel hoe het loopt” of “het gaat prima”, maar het is erg van belang dit meteen al goed neer te zetten. Uiteindelijk is het je investering dubbel waard!

Ik kan je helpen met dit brandings- (of rebrandings)traject. Ik adviseer wat wel en niet te doen en ik kan een beroep doen op mijn uitgebreide netwerk van professionals als het gaat om vraagstukken waar we over twijfelen. Uiteindelijk ben jij degene die de knopen doorhakt.

Wil je weten wat branding is en waarom het zo belangrijk is? Bekijk dan de antwoorden bij de veelgestelde vragen.

    Diensten

    Werkwijze

    Reviews

    Blogs

    Veelgestelde vragen

    Herken je dit?

    • MMijn klanten geven aan dat ik onprofessioneel overkom
    • MIk trek niet de juiste klanten aan
    • MMijn bedrijf komt rommelig over doordat mijn uitingen niet consistent zijn
    • MIk heb geen tijd om over mijn branding na te denken
    • MIk heb mijn logo ooit zelf gemaakt in MS Paint
    • MIk heb een logo dat niet geschikt is voor drukwerk
    • MIk heb eigenlijk nog nooit een logo gehad. Ik zag de noodzaak niet

    ..maar je wilt graag:

    • Neen professionele indruk maken op je (potentiële) klanten
    • N je ideale klant aantrekken
    • Ndat je bedrijf uitstraalt waar het voor staat
    • Nje branding consistent door kunnen voeren in al je uitingen
    • Nje logo in allerlei bestandstypes hebben, geschikt voor alle doeleinden

    Branding Diensten

    Dan kan ik je helpen met:

    Branding & rebranding

    We doorlopen het (re)brandingstraject en komen uit bij de ideale branding van je bedrijf en/of merk. Je ontvangt hierbij een brandbook met allerlei handvatten om je merkidentiteit consistent door te voeren. Het branding & rebrandingstraject is altijd inclusief logo-ontwerp.

    Logo ontwerp

    Als je je branding/merkidentiteit helder hebt, kunnen we aan de slag met datgene wat iedereen straks als eerst van jou gaat herkennen omdat jij dat consistent in gaat zetten: je logo. Ook zonder een brandingstraject vooraf kan ik een logo ontwerpen, echter moeten er vooraf altijd een paar vragen beantwoord worden.

    Huisstijl ontwikkeling

    Je huisstijl omvat je logo, kleurgebruik, vormen, lettertype, beeldgebruik. Afhankelijk van welke huisstijldragers er bij je branding passen, kan ik je huisstijlpakket verzorgen. Je kunt denken aan: visitekaartjes, (bedrijfs)kleding, bepaalde gadgets en relatiegeschenken, enveloppen/briefpapier, gevelbelettering, etc. Huisstijlontwikkeling heeft ook enig overlap met drukwerk.

    Ik kan je (via externe professionals) ook helpen met:

    Personal branding fotoshoot

    Omdat je niet overal expert in wil (en moet willen) zijn werk ik veel samen met fotografen die een prachtige personal branding fotoshoot voor jou kunnen verzorgen om je branding compleet te maken en een beeldbank te hebben voor je social media, drukwerk en website.

    Teksten

    Omdat je niet overal expert in wil (en moet willen) zijn werk ik veel samen met tekstschrijvers die pakkende teksten in jouw schrijfstijl, met jouw tone-of-voice kunnen maken. Deze teksten zet ik vervolgens op je website en in je drukwerk.

    Werkwijze

    Hoe gaat zo’n brandingstraject?

    Inventarisatie

    Nadat je de offerte goedgekeurd hebt, krijg je van mij een digitale vragenlijst toegestuurd. Het is fijn als je die vragen alvast (globaal) kunt beantwoorden zodat ik voor onze afspraak al iets meer weet en we sneller aan de slag kunnen.

    Afspraak

    We maken een afspraak. Dat kan fysiek, online of telefonisch. Aan de hand van je ingevulde vragenlijst kunnen we dieper op je case ingaan of punten behandelen waar je wellicht nog geen antwoord op kon vinden.

    Planning

    Je krijgt van mij een link naar de planning voor je brandingstrajetc. Daarin kunnen ook momenten staan waarin ik iets van jou verwacht. Uiteraard kan een planning altijd wijzigen, maar het dient wel als houvast voor beide partijen.

    eerste voorstel

    In de planning is te zien wanneer je een eerste voorstel kunt verwachten. Dit voorstel omvat een document met je merkidentiteit en positionering. Ook krijg je van mij 3 voorstellen voor een logo.

    feedback & correcties

    Je hebt de nu mogelijkheid om het voorstel te beoordelen en aan mij terug te koppelen. Ik schaaf bij en corrigeer vervolgens.

    oplevering

    Je krijgt van mij je logo in diverse bestandstypen, je brandbook (beschrijving van kleuren, lettertypes, vormen, etc) en eventuele huisstijl-uitwerkingen.

    Reviews

    Deze klanten gingen je voor

    Aangezien mijn bestaande website wel een opknapbeurt kon gebruiken en ik nog een nieuwe website met logo wilde opzetten heb ik contact gezocht met J9 design. Ik ben nu 2 mooie websites en een logo rijker die volledig aan mijn wensen voldoen. Doordat Jannine ook haar eigen twist er aan toevoegt zijn de websites en het logo boven verwachting geworden. Zelf had ik dit dan ook nooit zo mooi en professioneel kunnen maken. Jannine begreep uit weinig woorden mijn wensen en bleef aanpassen totdat ik volledig tevreden was. Jannine bedankt!

    Amanda Oldenburger

    Lactatiekundige Zuidwolde

    Ik werk inmiddels alweer enkele jaren samen met J9 design. Van flyers voor een tenniskamp tot aan flyers voor een 24 uurtoernooi. Altijd goed werk tegen prima prijs! Een echte aanrader!!

    Floris Kilian

    Tennisschool Kilian

    Toen ik had besloten om voor mezelf te starten dacht ik dat het beste visitekaartje één is die met zorg is ontworpen. Ik heb contact opgenomen met Jannine. Samen hebben we voorbeelden bekeken en heb ik aangegeven wat wel en niet bij me past. Vervolgens kwam Jannine binnen enkele dagen met diverse ontwerpen en vrij snel was het definitieve ontwerp gereed. Ik ben nog steeds trots op mijn logo en het type visitekaartje. Hij is professioneel en geeft leuk weg. En dat met een snelle en goede service voor een goede prijs. Nogmaals bedankt!

    Belinda Stegeman-Diepenbroek

    BSD Finance

    Gerelateerde blogs

    Meer over branding

    Check hier of je logo goed is!

    Check hier of je logo goed is!

    We kennen allemaal de logo's van Coca Cola, Nike en Audi. Je hebt zelfs de merknaam er niet bij nodig om te weten dat het die merken betreft. Vaak is een klein deel van het logo zelfs al genoeg. Dit zijn dus zeer goede en sterke logo's. Maar wat maakt een logo goed en...

    Lees meer

    Veelgestelde vragen

    Wat is branding?

    L
    K

    Denk aan branding als de vibe die jou onderscheidt van de rest. Het is jouw unieke stempel op de wereld, het DNA van jouw bedrijf. Branding is niet alleen een logo en een stel kleuren, het is de ziel van wat je doet. Het vertelt jouw verhaal zonder een woord te zeggen. Branding is dus een basis waarmee de identiteit van een bedrijf wordt vormgegeven. Het gaat dus niet om het aanzetten tot een actie of het verkopen van je producten of diensten, maar om je merkidentiteit en -imago. Het prikkelt alle zintuigen.

    Je kent ze wel: Coca-Cola, Nike of Apple. Je hoeft maar een klein deel ervan te horen, zien of voelen en je weet al dat het om dit merk gaat. Branding is als een megafoon in een drukke menigte. Het roept jouw naam en trekt mensen naar je toe. Het bouwt vertrouwen op, maakt je herkenbaar en laat je glanzen te midden van de massa. Het zet je op de kaart en geeft je een plekje in ieders hoofd en hart.

    Waarom is branding zo belangrijk?

    L
    K
    Je wordt herkent aan je branding en het onderscheidt je van je concurrenten, maar je word ook beoordeeld op basis van je branding. Of je profesioneel bent, betrouwbaar, integer, creatief, consequent en of je je afspraken na komt… je potentiële klanten proberen daar een eerste indruk van te vormen door je branding.

    Wat zijn redenen om te re-branden?

    L
    K
    Ook als je een ervaren ondernemer bent, is je business wel eens toe aan een opfrisbeurt, ook wel re-branding genoemd. Of je nu destijds een doordacht plan had of gewoon maar ergens begonnen bent. Voor re-branding kunnen verschillende redenen zijn:

    • De uitstraling van je bedrijf (logo/website) is out-dated
    • Je wilt een professionalisteitsslag maken
    • Je bent ooit zonder gedegen plan maar ergens begonnen
    • Je branding past niet meer bij jou en je bedrijf nu
    • Je missie en/of visie is veranderd

    Hoe laat branding zich zien?

    L
    K
    Als je alle theorie rondom branding (het liefst op papier) ingevuld hebt, kun je dit vormgeven. Je branding is zichtbaar in:

    • Je bedrijfsnaam
    • Je logo
    • Je huisstijl(dragers)
    • Je afbeeldingen, foto’s en video’s
    • De vormen en kleuren
    • Je tone-of-voice en schrijfstijl
    • De gebruikte lettertype(s)
    • Gebruikte sounds
    • Eventueel gebruikte geuren

    Wat is personal branding?

    L
    K
    En dan is er nog die persoonlijke touch. Die krijg je met een personal branding fotoshoot. Een professional die jouw spirit vastlegt op camera, zodat je echt opvalt en echt jezelf aan je bedrijf of merk koppelt, want jij bent uniek. Ik fotografeer zelf niet, maar kan die perfecte fotoshoot wel voor je regelen. Want mensen doen zaken met jou! Omdat jij jij bent, omdat ze een klik met je hebben, omdat ze jou vertrouwen of persoonlijk kennen, omdat jij een gunfactor hebt, etc. Mensen doen geen zaken met een bedrijf (tenzij je ook al zo beroemd als Coca-Cola of Apple bent, dan willen mensen specifiek je merk hebben).

    Wat ontvang ik bij een brandingstraject?

    L
    K

    Je ontvangt:

    • Een brandbook met daarin je merkstrategie- en positionering, mentale merkidentiteit, visuele merkidentiteit (gebruikte kleuren en lettertypes) en merkuitingen
    • Logo’s in verschillende bestandstypen en formaten en indien van toepassing een negatieve versie
    • Uitgewerkte huisstijl-designs

    Wat zijn de kosten?

    L
    K

    Dit is helaas van te voren niet concreet aan te geven. Alles is maatwerk en afhankelijk van allerlei factoren. Je kunt uiteraard wel altijd een vrijblijvende offerte aanvragen.

    Kan ik ook alleen een logo laten maken?

    L
    K

    Jawel, dat kan. Je ontvangt dan geen brandbook. Maar er moet wel goed nagedacht worden over de basisvragen (wie is je doelgroep, wat wil je uitstralen, etc).

    × Kan ik je helpen?