de basis van je bedrijf/merk
Branding, logo en huisstijlontwikkeling
Veel ondernemers, starters en gevorderden, slaan de kans om eens even goed te gaan zitten voor hun branding over. Je moet er immers wel even voor gaan zitten. En tijd is schaars in ondernemersland. Ze denken vaak “we zien eerst wel hoe het loopt” of “het gaat prima”, maar het is erg van belang dit meteen al goed neer te zetten. Uiteindelijk is het je investering dubbel waard!
Ik kan je helpen met dit brandings- (of rebrandings)traject. Ik adviseer wat wel en niet te doen en ik kan een beroep doen op mijn uitgebreide netwerk van professionals als het gaat om vraagstukken waar we over twijfelen. Uiteindelijk ben jij degene die de knopen doorhakt.
Wil je weten wat branding is en waarom het zo belangrijk is? Bekijk dan de antwoorden bij de veelgestelde vragen.
Diensten
Werkwijze
Reviews
Blogs
Veelgestelde vragen
Herken je dit?
- MMijn klanten geven aan dat ik onprofessioneel overkom
- MIk trek niet de juiste klanten aan
- MMijn bedrijf komt rommelig over doordat mijn uitingen niet consistent zijn
- MIk heb geen tijd om over mijn branding na te denken
- MIk heb mijn logo ooit zelf gemaakt in MS Paint
- MIk heb een logo dat niet geschikt is voor drukwerk
- MIk heb eigenlijk nog nooit een logo gehad. Ik zag de noodzaak niet
..maar je wilt graag:
- Neen professionele indruk maken op je (potentiële) klanten
- N je ideale klant aantrekken
- Ndat je bedrijf uitstraalt waar het voor staat
- Nje branding consistent door kunnen voeren in al je uitingen
- Nje logo in allerlei bestandstypes hebben, geschikt voor alle doeleinden
Branding Diensten
Dan kan ik je helpen met:
Branding & rebranding
We doorlopen het (re)brandingstraject en komen uit bij de ideale branding van je bedrijf en/of merk. Je ontvangt hierbij een brandbook met allerlei handvatten om je merkidentiteit consistent door te voeren. Het branding & rebrandingstraject is altijd inclusief logo-ontwerp.
Logo ontwerp
Als je je branding/merkidentiteit helder hebt, kunnen we aan de slag met datgene wat iedereen straks als eerst van jou gaat herkennen omdat jij dat consistent in gaat zetten: je logo. Ook zonder een brandingstraject vooraf kan ik een logo ontwerpen, echter moeten er vooraf altijd een paar vragen beantwoord worden.
Huisstijl ontwikkeling
Je huisstijl omvat je logo, kleurgebruik, vormen, lettertype, beeldgebruik. Afhankelijk van welke huisstijldragers er bij je branding passen, kan ik je huisstijlpakket verzorgen. Je kunt denken aan: visitekaartjes, (bedrijfs)kleding, bepaalde gadgets en relatiegeschenken, enveloppen/briefpapier, gevelbelettering, etc. Huisstijlontwikkeling heeft ook enig overlap met drukwerk.
Ik kan je (via externe professionals) ook helpen met:
Personal branding fotoshoot
Omdat je niet overal expert in wil (en moet willen) zijn werk ik veel samen met fotografen die een prachtige personal branding fotoshoot voor jou kunnen verzorgen om je branding compleet te maken en een beeldbank te hebben voor je social media, drukwerk en website.
Teksten
Omdat je niet overal expert in wil (en moet willen) zijn werk ik veel samen met tekstschrijvers die pakkende teksten in jouw schrijfstijl, met jouw tone-of-voice kunnen maken. Deze teksten zet ik vervolgens op je website en in je drukwerk.
Werkwijze
Hoe gaat zo’n brandingstraject?
Inventarisatie
Nadat je de offerte goedgekeurd hebt, krijg je van mij een digitale vragenlijst toegestuurd. Het is fijn als je die vragen alvast (globaal) kunt beantwoorden zodat ik voor onze afspraak al iets meer weet en we sneller aan de slag kunnen.
Afspraak
We maken een afspraak. Dat kan fysiek, online of telefonisch. Aan de hand van je ingevulde vragenlijst kunnen we dieper op je case ingaan of punten behandelen waar je wellicht nog geen antwoord op kon vinden.
Planning
Je krijgt van mij een link naar de planning voor je brandingstrajetc. Daarin kunnen ook momenten staan waarin ik iets van jou verwacht. Uiteraard kan een planning altijd wijzigen, maar het dient wel als houvast voor beide partijen.
eerste voorstel
In de planning is te zien wanneer je een eerste voorstel kunt verwachten. Dit voorstel omvat een document met je merkidentiteit en positionering. Ook krijg je van mij 3 voorstellen voor een logo.
feedback & correcties
Je hebt de nu mogelijkheid om het voorstel te beoordelen en aan mij terug te koppelen. Ik schaaf bij en corrigeer vervolgens.
oplevering
Je krijgt van mij je logo in diverse bestandstypen, je brandbook (beschrijving van kleuren, lettertypes, vormen, etc) en eventuele huisstijl-uitwerkingen.
Reviews
Deze klanten gingen je voor
Gerelateerde blogs
Meer over branding
8 Merken met logo redesign om het belang van ‘social distancing’ te benadrukken
Het coronavirus houdt de wereld voorlopig in haar greep. Ondanks een versoepeling van maatregelen blijft de boodschap 'vermijd onnodig contact, werk thuis en houd afstand'. Het houden van afstand, ook wel social distancing genoemd, is wereldwijd de meest...
Check hier of je logo goed is!
We kennen allemaal de logo's van Coca Cola, Nike en Audi. Je hebt zelfs de merknaam er niet bij nodig om te weten dat het die merken betreft. Vaak is een klein deel van het logo zelfs al genoeg. Dit zijn dus zeer goede en sterke logo's. Maar wat maakt een logo goed en...
Veelgestelde vragen
Wat is branding?
Denk aan branding als de vibe die jou onderscheidt van de rest. Het is jouw unieke stempel op de wereld, het DNA van jouw bedrijf. Branding is niet alleen een logo en een stel kleuren, het is de ziel van wat je doet. Het vertelt jouw verhaal zonder een woord te zeggen. Branding is dus een basis waarmee de identiteit van een bedrijf wordt vormgegeven. Het gaat dus niet om het aanzetten tot een actie of het verkopen van je producten of diensten, maar om je merkidentiteit en -imago. Het prikkelt alle zintuigen.
Je kent ze wel: Coca-Cola, Nike of Apple. Je hoeft maar een klein deel ervan te horen, zien of voelen en je weet al dat het om dit merk gaat. Branding is als een megafoon in een drukke menigte. Het roept jouw naam en trekt mensen naar je toe. Het bouwt vertrouwen op, maakt je herkenbaar en laat je glanzen te midden van de massa. Het zet je op de kaart en geeft je een plekje in ieders hoofd en hart.
Waarom is branding zo belangrijk?
Wat zijn redenen om te re-branden?
- De uitstraling van je bedrijf (logo/website) is out-dated
- Je wilt een professionalisteitsslag maken
- Je bent ooit zonder gedegen plan maar ergens begonnen
- Je branding past niet meer bij jou en je bedrijf nu
- Je missie en/of visie is veranderd
Hoe laat branding zich zien?
- Je bedrijfsnaam
- Je logo
- Je huisstijl(dragers)
- Je afbeeldingen, foto’s en video’s
- De vormen en kleuren
- Je tone-of-voice en schrijfstijl
- De gebruikte lettertype(s)
- Gebruikte sounds
- Eventueel gebruikte geuren
Wat is personal branding?
Wat ontvang ik bij een brandingstraject?
Je ontvangt:
- Een brandbook met daarin je merkstrategie- en positionering, mentale merkidentiteit, visuele merkidentiteit (gebruikte kleuren en lettertypes) en merkuitingen
- Logo’s in verschillende bestandstypen en formaten en indien van toepassing een negatieve versie
- Uitgewerkte huisstijl-designs
Wat zijn de kosten?
Dit is helaas van te voren niet concreet aan te geven. Alles is maatwerk en afhankelijk van allerlei factoren. Je kunt uiteraard wel altijd een vrijblijvende offerte aanvragen.
Kan ik ook alleen een logo laten maken?
Jawel, dat kan. Je ontvangt dan geen brandbook. Maar er moet wel goed nagedacht worden over de basisvragen (wie is je doelgroep, wat wil je uitstralen, etc).